Jumat, 02 Maret 2018

Recount Text Dalam Bentuk Surat Dan Terjemahannya

Recount text yaitu sebuah text yang memiliki fungsi untuk menceritakan pengalaman masa lalu, biasanya Penulisan Recount text juga sering dibentuk dalam format Surat, lebih lebih surat itu biasanya menceritakan pengalaman liburan seseorang. diberikut yaitu pola Recount Text dalma bentuk surat yang meceritakan ihwal pengalaman liburan beserta terjemahannya.


Dear Michael,

Thank you for your recent letter. It is so wonderful to hear from you! I am very glad that you had a good vacation.

Terima kasih untuk surat mu kemarin. Ini sungguh sangat senang mendengar ceritamu! Saya juga senang bahwa engkau memiliki liburan yang mengasyikan.

As for me, I also spent a wonderful vacation. First, I lived with my parents in the garden. The weather was hot and I swam a lot with my friends. We played soccer and rode bicycles.

Dan aku, saya juga menghabiskan sebuah liburan yang sangat bahagia, pertama saya tinggal dengan kelurgaku di halaman. Cuacanya sangat gerah dan saya berenang dengan mitra kawanku. Kami bermain sepak bola dan bersepeda

And in August we went to Cyprus with my parents. It is a large island in the Mediterrguaan with a wonderful climate. We swam in the sea and were lying in the shade of huge eucalyptus trees. We traveled along the mountain paths and played tennis. Anyway, it was a memorable summer.

Dan dibulan Agustus kami pergi ke Cyprus dengan keluargaku. Tempat itu yaitu sebuah pulau yang besar di Mediterania dengan sebuah iklim yang menakjubkan. Kami berenang di maritim dan berjemur di rindangya pohon eucalyptus. Kami berjalan jalan di jalan pepegununganan dan bermain tennis. Bagaimanapun juga, Libura itu yaitu sebuah kenangan animo gerah

How did your academic year begin? Are there newcomers in your class? Any new subjects?

Bagaimana dengan mulainya tahun ajaranmu? Adakah anakdidik gres di kelasmu? Adakah pelajaran gres ?

I’m sorry, I have to go to the sports section.

All the best!


Dear Paul,

Thank you for your letter. I'm so glad to hear from you. It's great that you're on vacation in Italy.

Terima kasih atas suratmu. Saya sangat senang mendengarnya. Ini sungguh menggembirakan bahwa engkau liburan di Itali.

You ask me how I spent the summer. I rested at a youth camp on the lake Chebarkul is located in Chelyabinsk region in Russia. I can not say that the summer was very hot, but at the camp we had fun. We play games, play sports, go to the disco. As for me, I really liked the large and beautiful lake. Moreover, I had a lot of new friends!

Kamu menanyakan pada saya bagaimana saya menghabiskan liburanku. Saya diberistirahat di kemah cowok di danau Chebarkul yang terletak di Chlyabins di kawasan Rusia. Saya tidak sanggup mengtakan bila animo gerah tidak terlalu gerah, akan tetapi di perkemahan tersebut kami sungguh bersenang senang. Kami bermain games, olahraga, pergi e disko, dan bagi saya aku sungguh menyukai danau yang besar dan indah. Lebih lebih saya memiliki banyak tema baru.

And you have many friends? Who's best friend? Why are you friends with him?

Sorry, I must go. I look forward to hearing from you.

Best wishes,

Tanya



413/53 Alice St
Lakemba
29/10/87

Dear Grandpa and Grandma

Yesterday at my school we had International Day. We had performances, food stalls , displays, raffles ticket draw and some of us were dressed in costumes.

We started our day off with performances but the one I liked best was the one from fourth grade. It was about games. The performances I was in was called Labamba

Straight after our performances we had our lunch. There were food stalls. They came from Australia, Asian, Arabic and Greece.

Everyone had a job. These people were from sixth grade. I did my job after I had lunch. My job was to sell International Day Books.

We had displays in the hall. These displays were good but I didn’t get to see them. The displays came from a lot of countries.

There was also a Trash & Treasure stall where they sell toys. The school got these things by asking the children to bring them in.

After lunch we had a raffle ticket draw. I didn’t win anything but a lot of people did. Although I didn’t win anything, International Day was still fun

Love from Huy
413/53 Alice St
Lakemba
29/10/87

Dear Grandpa and Grandma

Yesterday at my school we had International Day. We had performances, food stalls , displays, raffles ticket draw and some of us were dressed in costumes.

Kemarin di sekolahan saya aku memperingati hrai international. Kami menampilkan pertunjukan, bazar makanan, undian dan beberapa diantara kami menggunakan kostum.

We started our day off with performances but the one I liked best was the one from fourth grade. It was about games. The performances I was in was called Labamba

Kami memulai hari kami dengan penampilan akan tetapi salah satu yang saya sukai yaitu dari kelas empat. Ini ihwal Games. Pertunjukan yang saya ikuti dikenal dengan Labamba.

Straight after our performances we had our lunch. There were food stalls. They came from Australia, Asian, Arabic and Greece.

Sesudah kami tampil, kami makan siang. Ada beberapa makanan. Mereka dari Australia Asia,. Arab dan Yunani.

Everyone had a job. These people were from sixth grade. I did my job after I had lunch. My job was to sell International Day Books.

Semuanya mempunya pekerjaan. Mereka dari kelas enam. Saya melaksanakan pekerjaan saya setelah makan siang. Pekerjaan saya dalah menjual buku hari International

We had displays in the hall. These displays were good but I didn’t get to see them. The displays came from a lot of countries.

Kami memiliki bazar di halaman. Pameran itu anggun akan tetapi saya tidak masuk untuk melihatnya. Pameran itu dating dari beberapa Negara.

There was also a Trash & Treasure stall where they sell toys. The school got these things by asking the children to bring them in.

Ada juga Trash & Treasure yang mejual mainan. Sekolah mendapat mainan ini dengan meminta anak anak untuk membawanya.

After lunch we had a raffle ticket draw. I didn’t win anything but a lot of people did.

Sesudah makan siang kami mengadakan undian. Saya tidak memenangkannya akan tetapi banyak orang memenangkannya

Although I didn’t win anything, International Day was still fun

Meskipun saya tidak menang,akan tetapi hari nternational ini sangat bahagia. Love from Huy

0 komentar

Posting Komentar